Siejoe Daily
mm

31 december, woensdag

Wisselend en regenachtig
(helaas geen foto’s, die moeten we nog krijgen)

Vanochtend lekker tot 9.00/9.30 uur uitgeslapen, heerlijk. Heb mama weer een keer gebeld, ik kon haar de afgelopen paar dagen niet te pakken krijgen. Gelukkig nu wel en we hebben even bijgepraat. M’n zus en zwager zitten nu in Melbourne of zijn onderweg.

Terwijl Anton aan het douchen was heb ik “mijn” kledingkastjes even opgeruimd, ze waren een zooitje. Het bed laten we ligggen, lekker makkelijk als we uit Queenstown terugkomen. Anton heeft trouwens bij de receptie gevraagd en geregeld dat Barend en Aniet bij ons op de plek kunnen staan. We hebben een grote plek op de camping en daar kunnen ze wel bij. En ik heb maar weer eens de was gedaan (en doordat ik niet goed had opgelet had ik de eerste keer de was in de droger gedaan ipv de wasmachine… Kon ik daarna nog een keer een muntje voor de wasmachine kopen en het nu goed doen). Toen ik daar uiteindelijk mee klaar was en we wisten welke bus we naar Queenstown wilden pakken, kwamen Barend en Aniet naast onze bus gereden. Dus toen maar eerst met hen bijgepraat en wat foto’s laten zien. Zij hebben ook erg leuke dingen gedaan, dingen die wij zelf niet gedaan zouden hebben. Dus dan is het maar goed dat ieder ons eigen pad op ging.

Rond 21.00 uur hebben we de Snagbus naar Queenstown gepakt, en dat was al een leuk begin van de avond. Bij de tweede opstapplaats stapten een aantal jongeren op die al vanaf 16.00 uur aan het feesten waren, en dus al wat op hadden. De brachten de sfeer er wel in tijdens de busrit. Gelukkig maar, want het weer was niet echt leuk; het bleef druppen en regenen.

In Queenstown aangekomen na een rit van een klein half uur, kwamen we op weg naar het hotel van Marcel en Gabi nog een bandje tegen dat droog onder een overkapping (het regende nog steeds) stond te spelen, en ze klonken best aardig. Even staan luisteren en daarna doorgelopen naar het hotel waar we Marcel en Gabi zagen. De spullen die we mee hadden genomen, champagne, Amaretto en chips geloof ik, hebben we daar gedropt en daarna zijn we weer de stad in gegaan. Barend en Aniet waren, toen ze in Queenstown waren, een leuke tent binnen gelopen en daar waren we naartoe gegaan. Het was inderdaad een leuke tent met goede muziek. Daar met z’n 6-en wat gedronken en Anton en ik hebben nog even met Jose gesmst, maar die zat helaas nog in Wanaka.

We hebben het in die bar maar op 1 drankje gehouden en daarna zijn we weer de straat op gegaan en hebben we nog even bij dat bandje staan kijken. Helaas waren Anton en ik de enige die geen capuchon of muts hadden, dus zijn we uiteindelijk afgetaaid naar de hotelkamer. Daar hebben we de balkondeur open gezet zodat we de muziek van buiten nog wel konden horen, en hebben we wat bij gekletst. Voor we het wisten was het een paar minuten voor 12, dus zijn we het balkon op gegaan om het mooie vuurwerk boven het water te bekijken. Alleen de overheid doet hier aan vuurwerk, niemand schiet hier zelf vuurwerk af, dus is het hier na het vuurwerk nog superhelder.

Eerst natuurlijk elkaar de beste wensen gewenst, iedereen smsjes gestuurd en ik heb mama en m’n zusjes ook nog aan de telefoon gehad. En Barend is dan ook nog jarig op de eerste, dus die hebben we ook nog gefeliciteerd. Uiteindelijk zijn we rond half 2 weer richting Arrowtown verttrokken, Marcel en Gabi moesten alweer vroeg het vliegtuig naar huis hebben. In de bus hebben we nog met 2 meiden zitten praten die uit Invercargill kwamen, erg leuk. Toen we de bus uitstapten moeten we nog een klein stukje naar de camping lopen (we hadden ook nog een stop kunnen wachten, maar da’s achteraf), maar dat was eigenlijk ook wel lekker vond ik zelf.

Bij de slagboom van de camping kwamen we 2 mensen tegen, Peter en Diane, en die hadden voor Barend gezongen en daar bleven we maar tegen ouwehoeren, superleuk. Ze hadden nog nooit Amaretto op, dus wij laten ze dat proeven, erg leuk om die reacties te zien. Dat waren ze niet gewend, dat alcoholpercentage. Toch maar een eind gemaakt aan dat gesprek met de belofte dat we de eerste rond 17.00 uur bij hun echt iets Kiwi’s zouden eten, iets van Power ofzo. Ben benieuwd. Maar we waren nog niet halverwege onze camper toen we weer met een andere groep Kiwi’s stonden te buurten. Dat heeft uiteindelijk tot 4 uur ’s ochtends geduurd. Wel erg leuk en gezellig, alhoewel ik soms moeite had om ze te verstaan. Iedereen had natuurlijk al wat op, dus sommige praatten al wat moeilijker (2 gasten die iets met melkmachines deden voor hun werk) of ze hadden een ontzettend accent, zoals een vage gast uit Dunedin. Op aandringen van een man die volgens Anton op Frohike (uit de X-files) leek moest ik een minstens een slok bier op (hij bood me eerst een flesje aan, maar dat hoefde ik niet), voor hij me daarna een flesje Jim Beam & cola gaf, wat ik wel op heb gedronken.  Leuke Oud & Nieuw dus!